K tomu, aby se člověk dostal na internet, toho není zapotřebí mnoho. Stačí si založit internetovou stránku, zveřejnit na ní to, co je jeho záměrem, a je to vyřízené. Od této chvíle dotyčný zanechal na internetu svoji stopu.
Ovšem raději by si neměl pokládat otázku, nakolik je ona jeho stopa důležitá, respektive zda má vůbec nějaký smysl. Protože kdyby se dozvěděl pravdivou odpověď bez obalu, bylo by mu zřejmě hodně smutno.
Existence takové stránky totiž ještě vůbec nic neznamená. Taková stránka se totiž ve virtuálním světě nachází, jenže dokud ji neobjeví publikum, nesehrává tato žádnou úlohu. Protože nepředává autorovo sdělení dál.
Ovšem jak se dobrat oné sledovanosti? To je otázka.
Otázka, na kterou znají odborníci na SEO odpověď. Jedinou správnou odpověď. A sice, že je u této stránky třeba provést optimalizaci, jež se právě za těmi třemi písmeny ukrývá.
A oč že jde? Co je SEO? Jedná se vlastně o sérii úkonů, majících za úkol zvýšit roli, již právě ona stránka sehrává v internetových vyhledávačích. Protože jenom web, který se těší popularitě vyhledávačů, se propracovává v těchto až na vedoucí pozice, tam, kde uživatelé internetu zpravidla hledají to, co potřebují nalézt.
Aby bylo tohoto dosaženo, je třeba provést následující úkony:
– Provést kontrolu samotného webu a odstranit z něj jeho případné nedostatky.
– Vytvořit zpětné odkazy, přivádějící sem čtenáře z jiných obsahově blízkých webů.
– Zajistit napsání dostatečného množství kvalitních článků, sloužících jak k naplnění oné stránky samotné, tak i k její propagaci na webech jiných.
– Propagovat onu stránku při vhodných příležitostech.
Díky tomu se stává ona stránka ‚atraktivnější‘ pro internetové vyhledávače. Dostává se v nich na přední pozice, kde je zajištěno, že si jí veřejnost všimne. Což je první předpoklad pro to, aby měla aspoň nějaký význam. Protože sledovanost je to hlavní. Bez ní by nebylo nikdy dosaženo úspěchu. A bez SEO je jen málo pravděpodobné, že se některý web prosadí.